Energieweek Ticket To Kyoto

Van 30 januari 2012 tot 5 februari 2012 werd door alle partners van Ticket to Kyoto een gezamenlijke Energieweek georganiseerd. Deze had als doel het bewustzijn over energieverbruik te vergroten en gedragsveranderingen bij het personeel aan te moedigen.

Elke vervoermaatschappij organiseerde verschillende acties om een beter gebruik van energie te stimuleren en moedigde de medewerkers ook aan om andere acties voor te stellen, met behulp van een ideeënbus. Het sterke punt van deze week is dat het een gezamenlijke inspanning was van alle vijf de projectpartners, die gelijktijdig plaatsvond in alle steden. De partners hadden voor de Energieweek ideeën en hulpmiddelen uitgewisseld.

Dit heeft geleid tot een consistente communicatie in alle vervoermaatschappijen. Het doel was aantonen hoe deze acties het algemene energieverbruik van elk van hen kunnen beïnvloeden. Omdat het bijzonder koud was op dat moment, lagen de resultaten onder de verwachtingen en kon geen duidelijke conclusie getrokken worden op basis van dit evenement. De bewustmakingscampagnes bleken echter een succes voor alle partners.