Dat is makkelijk én voordelig
Sinds 2010 betaalt de gemeente Etterbeek de MIVB-abonnementen voor haar vaste medewerkers via het derde-betalerssysteem. Wat vinden die medewerkers daarvan? “Die zijn heel tevreden”, zegt verantwoordelijke Mélissa Parys. “Ze hoeven niets meer voor te schieten als ze kiezen voor het openbaar vervoer. En ze hoeven hun abonnement niet meer zelf te verlengen.”
Voor de start van het derde-betalerssysteem kregen de gemeentemedewerkers maar 70% terugbetaald van hun kosten voor woon-werkverkeer met het openbaar vervoer. De meeste medewerkers kochten toen maandabonnementen, om zo hun vervoerskosten te spreiden. “Voor mij betekende dat elke maand veel administratief werk om alles correct terug te betalen”, zegt Mélissa. “Gelukkig is dat ondertussen een ver verleden.”
Vlotter werken met de Business Portal
“Ook toen we overstapten naar het derde-betalerssysteem van de MIVB kwam er redelijk veel werk bij kijken”, gaat Mélissa verder. “Alle medewerkers die recht hadden op een abonnement kwamen bij me langs op kantoor om de nodige info door te geven. In die tijd verzamelden we al die bestelinfo in een Excel-document. Vandaag is er gelukkig de Business Portal: die zorgt ervoor dat alles veel sneller verloopt.”
Komt er vandaag een vaste medewerker in dienst bij de gemeente Etterbeek en kiest die voor de trein, tram, metro of bus vanuit Brussel of de rand? Met de Business Portal vraagt Mélissa snel en eenvoudig het juiste abonnement aan. Dat is gemakkelijk en voordelig voor de medewerkers. En wat als een medewerker de organisatie verlaat? “Dan zet ik via de Business Portal dat abonnement snel weer stop. Da’s ook eenvoudig.”