Eén oproepnummer om verdachte voorwerpen of gedrag te melden op het MIVB-net
Reizigers die een verdacht voorwerp of gedrag opmerken op het MIVB-net beschikken vanaf heden over een uniek oproepnummer om dat te signaleren: 1707.
Dat is een eenvoudig nummer dat gemakkelijk te onthouden is en een extra mogelijkheid biedt om iets verdacht te melden.
Elke dag nemen duizenden reizigers de bussen, trams en metro's van de MIVB en wandelen door de stations. Die reizigers merken soms voorwerpen of verdacht gedrag op maar weten niet altijd onmiddellijk wie ze moeten verwittigen of aarzelen om de hulpdiensten te storen (politie, brandweer,...) omdat ze niet helemaal zeker zijn van wat ze hebben gezien. Daarom lanceert de MIVB een uniek oproepnummer om verdachte voorwerpen en gedragingen op het MIVB-net te melden: 1707.
Lijst met links
Vorm het juiste nummer
Het gratis oproepnummer 1707 is 7 dagen op 7 en 24 uur op 24 beschikbaar.
Via dat nummer treedt de reiziger in contact met een call center dat is opgeleid om op dit soort oproepen te antwoorden en dat onmiddellijk de gekregen informatie overmaakt aan de verschillende betrokken diensten (metro-, tram-, bus- of veiligheidsdispatchings, politie, ...).
Personeel, contactzuilen, politie,...
Het oproepnummer 1707 is een extra mogelijkheid voor wie een incident of een verdacht voorwerp op het net wil melden. Reizigers kunnen onmiddellijk de dispatching contacteren via de telefoon op het perron of de contactzuilen in de stations, en ze kunnen zich rechtstreeks richten tot de trambestuurder, de buschauffeur of de MIVB-medewerkers in de stations of op het net.
De politie bellen via 101 – het nummer dat uithangt in elk station – blijft de prioritaire oproep voor precieze feiten zoals een diefstal, agressie,...
Voor informatieaanvragen over dienstregelingen, trajecten, tarieven of andere diensten, kunnen reizigers de dienst Customer Care contacteren op 070-23.2000.