De ombudsdienst luistert naar je

We willen allemaal het beste openbaar vervoer voor onze stad. Daarom werken we nauw samen met de ombudsdienst die het Brussels Hoofdstedelijk Gewest voor ons opzette. Die onafhankelijke en onpartijdige dienst formuleert voorstellen en geeft ons niet-bindende adviezen, zodat onze dienstverlening jaar na jaar verbetert.

Had je een onaangename ervaring op een van onze voertuigen, in de stations of met onze dienstverlening? Dan willen we niet dat je met frustraties blijft zitten. Meld het voorval of de klacht altijd aan de MIVB. Komen we er samen niet uit, dan kun je je richten tot de ombudsdienst, onder de volgende voorwaarden:

  • Meld je bezorgdheid of klacht zo snel mogelijk. De feiten mogen niet ouder zijn dan 3 maanden wanneer je ze met ons communiceert.
  • Richt je ten vroegste 30 kalenderdagen na je klacht bij de MIVB tot de ombudsdienst. Dat kan per mail, per telefoon of via de post (Jonkersstraat 3, 1000 Brussel).
  • Je gebruikt onze diensten en je handelt vanuit persoonlijk belang.

De ombudsdienst onderzoekt je klacht gratis en binnen de 30 dagen na ontvangst. Alle informatie die je geeft, behandelt de dienst vertrouwelijk. De ombudsdienst is lid van POOL - Permanent Overleg Ombudslui: www.ombudsman.be.

Rapporten van de ombudsdienst

De ombudsdienst bundelt elk jaar je opmerkingen en suggesties in een rapport, die het op zijn beurt voorlegt aan de Brusselse minister voor Mobiliteit. Dankzij jouw feedback maken we van Brussel samen een aangenamere stad met meer en beter openbaar vervoer.

Kijk je ook graag de jaarrapporten van 2012 en eerder in? Stuur een mailtje naar ombudsdienst@mivb.brussels.

Op zoek naar antwoorden?

Bekijk onze FAQ-pagina om snel een antwoord te vinden op je vraag of contacteer ons met meer specifieke vragen.

Bekijk de FAQ

Deze artikels interesseren je misschien ook