E-facturatie

Een stap naar administratieve modernisering

In een steeds digitalere wereld is elektronische facturatie een onmisbaar hulpmiddel voor administratieve vereenvoudiging. Als onderdeel van onze inzet voor moderne en efficiënte processen sluiten we ons aan bij het initiatief van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering om het gebruik van elektronische facturatie te bevorderen en uit te breiden.

Waarom kiezen voor elektronische facturatie?

Wettelijk kader

De uitbreiding van elektronische facturatie is vastgelegd in de circulaire die op 17 juli 2020 in het Belgisch Staatsblad is gepubliceerd. Hier zijn de belangrijkste deadlines:

Voor overheidsopdrachten van meer dan 30.000 euro exclusief btw:

  • Van toepassing in de speciale voorwaarden van overheidsopdrachten die vanaf 1 september 2020 worden gepubliceerd.
  • Van toepassing voor uitnodigingen tot inschrijving of offertes die vanaf 1 september 2020 worden verzonden.

Voor overheidsopdrachten van minder dan 30.000 euro exclusief btw:

  • Van toepassing op de algemene aankoopvoorwaarden voor opdrachten die vanaf 1 november 2020 worden gestart.

Overgang

In de komende maanden zullen we een geleidelijke overgang naar e-facturatie organiseren via de nieuwe toegekende opdrachten (specificaties in het bestek), maar ook via een onboardingprogramma met de huidige leveranciers.

Het is dus van essentieel belang dat onze partners niet overschakelen op e-facturatie zonder voorafgaande goedkeuring.

Bronnen en contact

Raadpleeg de volgende bron om vertrouwd te raken met elektronische facturatie en jouw facturen in XML-formaat te verzenden: Elektronische facturatie – Brussels Hoofdstedelijk Gewest

Voor vragen kan je ons contacteren via e-mail. Dit contact is uitsluitend bedoeld voor leveranciers van de MIVB.

Ben je reeds klant? Contacteer ons via: