Verloren voorwerpen
Ben je iets kwijtgeraakt op ons netwerk?
Als dit net in een bus of tram is gebeurd, kun je het beste wachten op het voertuig in de andere richting en de chauffeur rechtstreeks vragen of hij of zij je voorwerp heeft kunnen terugvinden.
Als je je realiseert dat je voorwerp al langere tijd zoek is, kun je het aan ons melden via ons contactformulier. Geef zoveel mogelijk informatie over het voorwerp dat je bent kwijtgeraakt, zodat we het kunnen identificeren, en geef ook je contactgegevens op.
We nemen alleen telefonisch contact met je op via het nummer dat je ons hebt gegeven als we je artikel vinden.
Als je na 3 weken niets van ons hebt gehoord, betekent dit dat we je artikel helaas niet hebben ontvangen.
Voor de volgende artikelen, die vaak voorkomen en/of moeilijk te beschrijven zijn, raden we je aan om direct naar ons kantoor voor gevonden voorwerpen in het Botanique station te gaan om te kijken of je artikel daar is:
- Gewone kledingstukken (jassen, handschoenen, sjaals, mutsen, etc.)
- Paraplu's
- Knuffels
- Sleutels
- Brillen
- Mobiele telefoons/smartphones
- Gepersonaliseerde MOBIB-kaarten. Als je je MOBIB-kaart snel nodig hebt, raden we je aan een duplicaat aan te vragen bij een van onze BOOTIKs. Anonieme basiskaarten worden niet bewaard.
Ons bureau voor gevonden voorwerpen bevindt zich in het station Kruidtuin (metro 2 en 6, tram 92 en 93, bus 61 en De Lijn) en is geopend op maandag en woensdag van 12 tot 18 uur. Om een gevonden voorwerp op te halen, moet je een identiteitsbewijs laten zien en €5 administratiekosten betalen. Voorwerpen worden daar maximaal 2 tot 3 maanden bewaard vanaf de datum van aankomst.
Heb je een voorwerp gevonden op ons netwerk?
Lever het dan gewoon in bij een medewerker van ons netwerk of bij een van onze verkooppunten. Onze collega's brengen het dan naar het bureau voor gevonden voorwerpen.