Onze antwoorden
Aanvragen bewijsstukken & betwistingen
-
Je kan een aanvraag indienen via het contactformulier. Kies daarvoor de optie “Ik wil graag een attest of een bewijs”. Bij grote verstoringen is er meestal een hinderattest beschikbaar op de homepage van de website.
-
Dat hangt af van de aankoopdatum en de drager waarop het vervoerbewijs is geladen:
- Voor een recente aankoop (minder dan een jaar geleden) op een persoonlijke MOBIB-kaart (met foto), kan je een aankoopbewijs vragen in één van onze verkooppunten of via het contactformulier. Kies daarvoor de optie “betalingsbewijs”.
- Voor een aankoop van meer dan een jaar geleden op een persoonlijke MOBIB-kaart, kan je een aankoopgeschiedenis aanvragen via het contactformulier.
- Gebruik je een MOBIB basic-kaart? Dan kan je ook een document vragen in één van onze BOOTIK. Let wel, dat kan alleen als het vervoerbewijs nog op de kaart staat.
- Voor een reis die is gemaakt met contactloos betalen, verstrekken wij geen aankoopbewijs voor de uitgevoerde validaties.
-
Als je verzekerd bent, neem je best contact op met je verzekeraar om een dossier op te maken.
Dat moet zoveel mogelijk informatie bevatten over de feiten. Denk bijvoorbeeld aan de datum en het uur van het incident, het lijnnummer, het nummer van het MIVB-voertuig en/of de nummerplaat, de richting van de rit, de identiteit van eventuele getuigen, een beschrijving van de omstandigheden van het ongeval, enz.
Als je niet verzekerd bent, neem je best contact op met onze Customer Care, die je zal uitleggen welke stappen je moet ondernemen om je dossier op te stellen.