Wat is er nieuw in de MIVB-app?

REALTIME & DIENSTREGELING

Scan je MOBIB met de MIVB-applicatie

Je hebt NFC op je smartphone? Dan kan je voortaan je MOBIB-kaart in de mobiele app scannen. Vraag je je altijd af of je nog genoeg ritten hebt of het tijd is om je abonnement te vernieuwen? Dat is nu verleden tijd, dankzij de "MOBIB scannen"-functie. Hiermee kan je in enkele seconden de inhoud van je MIVB-, De Lijn-, TEC- of NMBS-kaart controleren.

Om je MOBIB-kaart te scannen, moet je deze vooraf aan je account toevoegen. De nummers op de kaart worden automatisch weergegeven wanneer je de kaart voor de eerste keer scant:

  • Als je een MOBIB basic-kaart hebt, wordt het dan automatisch toegevoegd.
  • Als het een persoonlijke MOBIB-kaart is, moet je je gegevens invoeren.

De kaart blijft dan geregistreerd op je account. Met de NFC-lezer kan je niet alleen de MIVB-tickets en -abonnementen raadplegen, maar ook die van andere operatoren (NMBS, TEC en De Lijn). Opmerking: eenzelfde kaart (basic of persoonlijke) kan slechts aan één account worden gekoppeld.