Wil je de MIVB contacteren? Dankzij onze verschillende communicatiekanalen kan je makkelijk bij ons terecht met al je vragen of suggesties en zelfs om je verloren voorwerpen terug te vinden.
Een twintigtal collega’s bij onze dienst Customer Care helpen je graag verder. Wij behandelen al je vragen, of het nu gaat om je dagelijkse verplaatsingen of een ingewikkelde klacht.
Dankzij onze hulp vind je vaak snel de gepaste oplossing voor je probleem.
Lijst met links
Per telefoon
Ons telefoonnummer: 070 23 2000 (€ 0,30/min).
Wanneer is onze dienst Customer Care bereikbaar?
- Van maandag tot vrijdag: van 7.00 u. tot 19.00 u.
- Op zaterdag: van 8.00 u. tot 16.00 u.
Onze antwoordtermijn:
In 90% van de gevallen heb je binnen de minuut een van onze operatoren aan de lijn. Indien je langer moet wachten kan je steeds kiezen voor een terugbelverzoek.
Bij onze operatoren kan je terecht met al je vragen over:
- Uurroosters
- Reiswegen
- Aansluitingen
- Abonnementen
- Verloren voorwerpen
Maar daar blijft het niet bij! Wij behandelen daarnaast ook alle MIVB-gerelateerde onderwerpen en al je vragen over jouw verplaatsingen in de hoofdstad.
Net als de broers Borlée streven onze agenten/medewerkers samen met jou naar de eindmeet. Een oplossing vind je beter samen en een rustig en respectvol gesprek maken dit gemakkelijker!
Via het contactformulier
Via het contactformulier kan je meer specifieke vragen stellen. Stuur ons je suggesties, opmerkingen of klachten m.b.t. onze diensten.
Vergeet niet om je contactgegevens en alle nodige info mee te geven zodat wij je aanvraag volledig kunnen behandelen.
Onze antwoordtermijn:
Een antwoord mag je binnen de 10 werkdagen verwachten.
Indien wij meer informatie nodig hebben of bijkomend onderzoek moeten voeren zal je snel gecontacteerd worden.
Stay positive! Suggestie: Bekijk het eens van positieve kant… Suggesties of opmerkingen kan je ook als complimenten formuleren... En daar zijn wij dol op!
Via sociale media
Je kan ons ook via onze socialmedia-accounts contacteren:
Op onze pagina’s kan je ook je ervaringen delen en communiceren met andere MIVB-gebruikers: welkom in onze open en positieve gemeenschap!
Onze antwoordtermijn:
Wij beantwoorden al je vragen en opmerkingen iedere werkdag tussen 8.00 u. en 18.00 u.
De MIVB heeft ook accounts op andere sociale media. Vind ons terug via @STIBMIVB of #STIB.
Per post
Ons adres:
MIVB - Customer Care
Koningsstraat 76
1000 Brussel
Onze antwoordtermijn:
Je krijgt een antwoord binnen de 10 werkdagen na ontvangst van jouw brief. Vergeet niet jouw adres, e-mail en/of telefoonnummer in je brief te vermelden.
Kom langs in een KIOSK of BOOTIK
In de KIOSK en BOOTIK kan je onze verkoopagenten ontmoeten, die graag al je praktische vragen zullen beantwoorden.
Meer specifieke aanvragen kan je ook via ons contactformulier doorsturen. Onze dienst Customer Care zal vervolgens contact met je opnemen.
Verloren voorwerpen
Ben je jouw paraplu of boodschappentas vergeten in een van onze voertuigen? Is jouw kleintje zijn knuffel kwijt? Dan hebben wij 2 oplossingen:
- Bel onze dienst Customer Care:</439> 070 23 2000 (€ 0,30/min)
- Vul ons contactformulier in
Wij contacteren je zodra wij jouw verloren voorwerp(en) gevonden hebben.
Waar kan je jouw verloren voorwerp(en) afhalen?
Ons kantoor voor verloren voorwerpen bevindt zich in het metrostation Kruidtuin (metrolijnen 2-6). Wij zijn open:
- op maandag tussen 12.00 u. en 18.00 u.
- op woensdag tussen 12.00 u. en 18.00 u.
Wat is de procedure om een verloren voorwerp terug te krijgen?
Ga naar het kantoor voor verloren voorwerpen met jouw identiteitskaart. Betaal € 5,00 administratieve kosten en krijg vervolgens je voorwerp terug.
Wij aanvaarden betalingen:
- Via bankkaart, indien mogelijk contactloos
- In contant geld, indien mogelijk het juiste bedrag
We zullen je ook een ontvangstbewijs laten tekenen dat we zullen bewaren samen met een fotokopie van je identiteitskaart.
Ben je jouw persoonlijke MOBIB-kaart verloren?
Ga in dat geval rechtstreeks naar een BOOTIK. Je krijgt er meteen een tweede exemplaar voor € 10. Het kantoor voor verloren voorwerpen geeft geen MOBIB-kaarten uit aan voormalige houders.
Deel je graag jouw ervaringen en wil je in contact komen met andere reizigers? Neem dan zeker een kijkje op onze Facebook-pagina!
Privacy
Heb je vragen of wil je je rechten in verband met je persoonsgegevens uitoefenen? Aarzel dan zeker niet om contact op te nemen met de Data Protection Officer via het formulier.
Via dit formulier kan je onder andere:
- een kopie vragen van de persoonsgegevens die de MIVB over jou bijhoudt
- aangeven dat je een bepaalde verwerking van jouw persoonsgegevens weigert
- vragen om de persoonsgegevens die de MIVB over jou bijhoudt te verwijderen, binnen de grenzen van de rechtsgronden
- je aankoopgeschiedenis van meer dan een jaar opvragen
Maar dat is niet alles! De Data Protection Officer kan een antwoord geven op alle vragen die jij over de AVG op het adres dpo@stib-mivb.brussels gesteld hebt.
Als je geen toegang krijgt tot je informatie via e-mail, kan je u je verzoek per brief naar het volgende adres sturen:
MIVB - Hoofdzetel
Koningsstraat 76
1000 Brussel
Elke schriftelijke aanvraag moet ondertekend zijn en wordt samen met een kopie van de voorzijde van je identiteitskaart en van je MOBIB-kaart, als je die hebt, doorgestuurd. Geef in je aanvraag het adres op waar we het antwoord naartoe mogen sturen.
Hoelang duurt het om een antwoord te krijgen?
Indien het gaat om een aanvraag tot inzage, verbetering, verwijdering of bezwaar, zullen wij binnen de 30 kalenderdagen antwoorden, conform de wettelijke verplichting.
Probeer zo exact mogelijk aan te geven over welke gegevens je aanvraag gaat (kandidaatsgegevens, aankoopgegevens, valideringsgegevens of al je gegevens). Zo kunnen we jou het beste verder helpen.
Ga zeker ook een kijkje nemen in onze Privacyverklaring: misschien vind je daar al een deel van het antwoord op je vraag.
Nuttige adressen
MIVB - Hoofdzetel
Koningsstraat 76
1000 Brussel
RPM/RPR: (Brussels) 0247.499.953
070 23 2000 (0,30 €/min)
Gebouwen
- Belgolaise
Kantersteen 1
1000 Brussel - Belgrado
Belgradostraat, 114-116 / Fonsnylaan, 122
1060 Brussel - Birmingham / Bonnestraat
Bonnestraat 52-54
1080 Brussel - Centrale Werkplaats
Demetskaai, 33-35
1070 Brussel - Delta
Invalidenlaan, 224
1160 Brussel - Demets
Demetskaai, 33
1070 Brussel - Elsene
Renbaanlaan 170
1050 Brussel - Enghien
Edingenstraat, 26
1080 Brussel - Erasme
Henri Simonetlaan, 3
1070 Anderlecht - Haren
Houtweg, 99
1130 Brussels - Industrie
Hoofdrioolstraat 15
1070 Brussel - Iris Tower
Sint-Lazarusplein 2
1035 Bruxelles - Jacques Brel
Nicolas Doyen straat 1
1080 Brussels - Klein Eiland
Industrielaan, 14
1070 Brussel - Koningslaan
Koningslaan, 19-21
1060 Brussel - Kuregem
Kuregem, 56
1000 Brussel - Marconi
Ruisbroeksesteeweg, 52-74
1180 Brussel - Marly
De Tyraslaan
1120 Brussel - Rogier
Karel Rogierplein
1210 Brussel - Schaarbeek
Koninklijke Sint-Mariastraat, 174a
1030 Brussel - Woluwe
Tervurenlaan 364
1150 Brussel