Onze Customer Care tot jouw dienst
Je hebt vragen, suggesties, opmerkingen... of misschien een klacht of compliment?
Wij hechten veel belang aan het contact met onze klanten.
Onze Customer Care telt ongeveer 20 medewerkers die dagelijks voor jou in de weer zijn. Of je nu een eenvoudige vraag hebt over een verplaatsing of een veeleer ingewikkelde klacht, wij antwoorden jouw zo snel mogelijk en zoeken de beste oplossing.
Lijst met links
Per telefoon op 070 23 2000
Een verplaatsing aan het plannen, algemene inlichtingen nodig, een vraag over onze producten, dienstregelingen, storingen, omleidingen enzovoort? Of wil je een opmerking met ons delen? Het antwoord op jouw vragen en opmerkingen krijg je snel op 070 23 2000 (€ 0,30/min).
Onze medewerkers helpen je daarnaast ook graag verder met verloren voorwerpen, het opmaken van attesten (zoals vertragingsattesten en betalingsbewijzen) en het reserveren van een aantal specifieke diensten (zoals begeleiding voor gehandicapte personen of schoolgroepen in de metro).
Je kan ons bereiken van maandag tot vrijdag van 7 tot 19 u., op zaterdag van 8 tot 16 u. Je kan op ons rekenen voor een snel antwoord: in normale omstandigheden beantwoorden wij meer dan 90% van alle oproepen binnen de minuut. Als de wachttijd toch langer zou zijn (en voor zover je geen dringende informatie nodig hebt) kan je er ook voor kiezen om door ons teruggebeld te worden.
Via sociale media
Heb je het voor Twitter of Facebook? Wij ook! Wees welkom op onze Facebookpagina en Twitteraccount, waar je met ons en met andere gebruikers van ons netwerk het gesprek kan aangaan.
Dus ook daar horen wij graag jouw vragen, opmerkingen of felicitaties! We antwoorden elke werkdag.
Afspraak op Facebook - MIVB Officieel en op Twitter en vele andere. De MIVB is aanwezig op sociale media voor jou! Op deze pagina vind je een kort overzicht van onze voornaamste sociale mediakanalen en waar we ze voor gebruiken.
Benieuwd naar jouw Likes en Hashtags!
Schrijf ons een brief
Je verkiest pen en papier?
Ook dat is uiteraard mogelijk: stuur jouw brief naar onderstaand adres. Ook bij een brief stellen we alles in het werk om je te antwoorden binnen de 10 werkdagen, gerekend vanaf het moment van ontvangst ervan.
MIVB - Customer Care
Koningsstraat 76
1000 Brussel
Kom langs
We ontvangen je ook graag in een van onze KIOSK of BOOTIK. Onze medewerkers richten zich vooral op alles rond onze abonnementen en vervoerbewijzen, maar kunnen je ook helpen met praktische vragen rond bijvoorbeeld dienstregelingen.
Voor specifiekere zaken kan je ter plaatse een contactformulier invullen.
Verloren voorwerpen
Breng ons op de hoogte door ons Customer Care te bellen op 070 23 2000 (€ 0,30/min). Wij nemen contact met je op zodra wij het hebben teruggevonden. Je kan ook ons contactformulier invullen.
Ons kantoor van de verloren voorwerpen bevindt zich in het metrostation Kruidtuin en is open van 12 tot 18 uur op maandag en woensdag.
Een verloren voorwerp wordt je teruggegeven op vertoon van jouw identiteitskaart. Er worden € 5 administratieve kosten aangerekend. Je dient een ontvangstbewijs te ondertekenen waaraan een kopie van jouw identiteitskaart wordt gehecht.
Per e-mail
Voor een specifiekere vraag, een klacht, een suggestie of een felicitatie kan je ons mailen via ons contactformulier. Je geeft daarbij de nodige persoonsgegevens op en, indien van toepassing, de nodige details rond jouw bericht (zoals datum, tijdstip, betrokken lijn of verkooppunt, enz.).
Dankzij deze informatie kunnen wij jouw bericht snel en efficiënt verwerken: in de meeste gevallen kunnen we je al binnen de paar werkdagen antwoorden en wij streven ernaar om dat uiterlijk binnen de 10 werkdagen te doen. Als wij specifieke opzoekingen moeten doen of meer informatie van je nodig hebben, laten we dat uiteraard zo snel mogelijk weten.
Voor een algemene informatievraag (tarieven, reiswegen, dienstregelingen, storingen, enz.) of een bericht dat een snel antwoord vereist, raden we je veeleer aan om ons te bellen op 070 23 2000 (€ 0,30/min)
Nuttige adressen
MIVB - Hoofdzetel
Koningsstraat 76
1000 Brussel
RPM/RPR: (Brussels) 0247.499.953
070 23 2000 (0,30 €/min)
Gebouwen
- Belgolaise
Kantersteen 1
1000 Brussel - Belgrado
Belgradostraat, 114-116 / Fonsnylaan, 122
1060 Brussel - Birmingham / Bonnestraat
Bonnestraat 52-54
1080 Brussel - Centrale Werkplaats
Demetskaai, 33-35
1070 Brussel - Delta
Invalidenlaan, 224
1160 Brussel - Demets
Demetskaai, 33
1070 Brussel - Elsene
Renbaanlaan 170
1050 Brussel - Enghien
Edingenstraat, 26
1080 Brussel - Erasme
Henri Simonetlaan, 3
1070 Anderlecht - Haren
Houtweg, 99
1130 Brussels - Industrie
Hoofdrioolstraat 15
1070 Brussel - Iris Tower
Sint-Lazarusplein 2
1035 Bruxelles - Jacques Brel
Nicolas Doyen straat 1
1080 Brussels - Klein Eiland
Industrielaan, 14
1070 Brussel - Koningslaan
Koningslaan, 19-21
1060 Brussel - Kuregem
Kuregem, 56
1000 Brussel - Marconi
Ruisbroeksesteeweg, 52-74
1180 Brussel - Marly
De Tyraslaan
1120 Brussel - Rogier
Karel Rogierplein
1210 Brussel - Schaarbeek
Koninklijke Sint-Mariastraat, 174a
1030 Brussel - Woluwe
Tervurenlaan 364
1150 Brussel