Tevredenheidsbarometer 2019

WIJ LUISTEREN NAAR U

de MIVB krijgt een onderscheiding van haar klanten

 

 

De reizigers van de MIVB toonden zich afgelopen jaar meer tevreden over de dienstverlening dan het jaar ervoor. De resultaten van de jongste tevredenheidsbarometer tonen een algemene score van 7,1/10. Dat is een mooie beloning voor de inspanningen van het personeel gedurende heel 2019. De tevredenheidsbarometer is tegelijk een essentiële informatiebron voor de MIVB door haar positieve punten te identificeren en tegelijk ook de aandachtspunten waar de reizigers extra inspanningen verwachten.

Ruim 10.000 mensen gaven tussen oktober 2019 en januari 2020 hun mening over de dienstverlening van de MIVB, online of via de telefoon. Deze enquête wordt jaarlijks georganiseerd door een onafhankelijk onderzoeksbureau op vraag van Brussel Mobiliteit, zoals dat voorzien is in het contract van openbare dienst dat de MIVB verbindt met het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Los van de contractuele verplichting is de tevredenheidsbarometer vooral een handig werkinstrument voor de vervoersmaatschappij om lessen te trekken uit de sterktes en de verbeteringspunten die de reizigers naar voren schuiven.