Gemeente Etterbeek blij met MIVB-portaal: Alles is online, dat bespaart veel tijd
Dat is makkelijk én voordelig
Geen tientallen mails of telefoongesprekken over en weer, maar een overzichtelijk portaal waar je alle abonnementen kan beheren. Bij gemeente Etterbeek gebruiken ze het Business Portal van MIVB om vervoersabonnementen aan te vragen. “Het is een makkelijk systeem dat me veel tijd bespaart”, zegt hr-verantwoordelijke Mélissa Parys.
Met de auto naar Etterbeek komen, is geen vanzelfsprekende opdracht. “Je weet nooit waar je in de file staat”, aldus Mélissa. Dus komen de meeste medewerkers van de gemeente Etterbeek met het openbaar vervoer naar het werk. Hun abonnementen kan hr-verantwoordelijke Mélissa Parys makkelijk beheren via het Business Portal.
Hoe werkt het? “Nieuwe medewerkers komen bij mij voor hun mobiliteitsplan. We bekijken samen wat nodig is om van thuis naar het werk te geraken”, vertelt Mélissa. “Als ze een abonnement van de MIVB nodig hebben, doe ik online een aanvraag op het Business Portal. Dan zit dat een week later in de bus. Hebben ze al een MOBIB-kaart? Dan wordt het abonnement daaraan gelinkt.”
Tijdwinst
Het grootste voordeel van het Business Portal voor Mélissa is dat ze alles online kan beheren. “Dat is heel praktisch en het bespaart me bijzonder veel tijd. Stel dat er iemand van het team stopt, kan ik hun abonnement snel online stopzetten zonder al te veel paperassen.”
Ook de gebundelde facturatie is een groot pluspunt. “Ik krijg iedere maand een factuur van de abonnementen die verlengd werden. Met andere woorden: geen gedoe meer met bonnetjes van medewerkers die hun abonnementen eerst zelf betalen en die wij dan terugbetalen. Het derdebetalersysteem ofwel woon-werkabonnement is voor iedereen een grote tijdwinst.”
Ook voor andere documenten is het portaal interessant. “Als iemand bijvoorbeeld een fiscaal attest nodig heeft, kan ik dat daar heel makkelijk en snel aanvragen. Ik moet er geen vijf mails meer voor sturen.”